Pokrokové značky: Lenovo – odolnosť, ktorá chce byť dostupná

Napísal: Péter, furbify 18. 08. 2022 14:05

Kto by povedal, že firma, ktorá začínala v pekinskej kancelárii s rozlohou 20 štvorcových metrov, sa stane svetovým lídrom vo výrobe odolných počítačov? Lenovo začínalo na zelenej lúke a dnes pôsobí v 180 krajinách po celom svete.

Rozsiahla distribučná sieť a schopnosť flexibilne reagovať na potreby spotrebiteľov prinášajú Lenovu asi najväčšiu konkurenčnú výhodu. Medzi jeho produktmi sú desktopy – stolové počítače, notebooky, tablety, smartfóny, pracovné stanice, servery, superpočítače, IT softvéry, ale aj inteligentné televízory. Azda najznámejšími sú produktové rady komerčných notebookov ThinkPad, spotrebiteľské notebooky IdeaPad, Yoga a Legion a desktopy IdeaCentre a ThinkCentre.

Ale o tom, že notebooky Lenovo vydržia skutočne veľa, hovorí najviac norma MIL-STD-810 vyvinutá americkou armádou, ktorú do bodky spĺňajú. Ide totiž o vojenský štandard testovania pevnosti notebookov v najrôznejších podmienkach. Zoznámte sa so špičkou vo svete počítačov, ktorá je v povedomí verejnosti i korporácií ako záruka kvality a trvácnosti, a to na trhu s novinkami, ako aj vo sfére repasu.

Jedenásť nadšencov v prostredí plánovaného hospodárstva...

Počiatky spoločnosti siahajú do 80. rokov minulého storočia. Zakladateľ Liu Chuanzhi bol relatívne úspešný počítačový vedec. Kariérne sa však cítil nenaplnený a túžil po vyšších métach. Preto sa v roku 1984 rozhodol s desiatimi ďalšími inžiniermi založiť spoločnosť s nie práve inšpirujúcim názvom New Technology Developer, Inc.

Pokrokové značky: Lenovo – odolnosť, ktorá chce byť dostupná

Liu čelil od samého začiatku množstvu prekážok. Už len prerazenie na lokálnom trhu v prostredí prísne plánovaného čínskeho hospodárstva bolo obrovskou výzvou. Potýkal sa s morálnymi predsudkami, niekedy až s opovrhovaním okolia – tak ako mnohí ďalší začínajúci podnikatelia v jeho krajine. Komunistická ideológia v tradičnej čínskej spoločnosti totiž súkromnému sektoru príliš nenahrávala.

Ďalšou prekážkou zakladateľov bolo takmer nulové povedomie o riadení firmy, plánovaní a stratégiách predaja. Nikto z tímu nemal reálne skúsenosti v oblasti obchodu a počiatočný rozpočet približne 30 000 dolárov veľa možností na rozlet neponúkal. Veď aj tak sa im ho podarilo získať len s pomocou Liuovho nadriadeného prostredníctvom Čínskej akadémie vied.

Členovia Liuovho tímu skresávali pracovné náklady na minimum dokonca aj tým, že namiesto využívania verejnej dopravy chodili do práce pešo. Všetky opatrné kroky sa im oplatili. V súčasnosti to potvrdzuje zvučnosť značky Lenovo aj fakt, že rady zamestnancov spoločnosti sa podstatne znásobovali – značka zamestnáva približne 57-tisíc ľudí po celom svete.

Zrodilo sa Lenovo, čo vo voľnom preklade znamená nová legenda.

New Technology sa mení na Legend


Prvým produktom spoločnosti bola doska plošných spojov, ktorá umožnila pracovať na počítačoch IBM za pomoci čínskych znakov. V roku 1988 spoločnosť začala vystupovať pod novým názvom Legend. Krátko nato priniesla na lokálny trh prvý osobný počítač – Legend Q286. Mal v sebe procesor 586 Pentium. V roku 1996 uviedli na trh prvý laptop. Úspech už na seba nenechal dlho čakať. Rast firmy nabral na obrátkach a do roku 1998 spoločnosť predala svoj miliónty počítač. Stala sa lídrom v oblasti výroby a predaja notebookov v ázijsko-pacifickom regióne.

Vedeli ste?


Najväčší showroom v strednej Európe – s rozlohou 150 štvorcových metrov – má Lenovo na Slovensku. Notebooky si tu môžete ohmatať aj vyskúšať, a bez ohľadu na to, či premýšľate o novinke alebo o repasovanom produkte, máte možnosť zoznámiť sa so značkou ako takou.

Aké je Lenovo dnes?

Z legendy vzniká nová legenda


Do konca 90. rokov sa Lenovo zameriavalo na čínsky trh. Víziou spoločnosti však bolo preniknutie na globálne trhy. Názov Legend nebol na tento účel dostatočne vyhovujúci. Aj preto prešla firma v roku 2003 masívnym rebrandingom a zmenila si názov aj logo. Zrodilo sa Lenovo, čo vo voľnom preklade znamená nová legenda. Po zmene názvu spustila spoločnosť masívnu marketingovú kampaň a reklamné bilbordy nakúpila po celom svete.

Odborníci sa však zhodujú, že dlhoočakávané medzinárodné uznanie prinieslo Lenovu hlavne lukratívne partnerstvo so spoločnosťou Microsoft v roku 1997. V roku 2005 odkúpilo PC divíziu IBM, čím sa stalo treťou najväčšou značkou na svete vyrábajúcou osobné počítače. Tento krok Lenovo posunul na globálnu scénu.

Vedeli ste?


Lenovo sa orientuje aj na trh tzv. superpočítačov, teda veľmi výkonných počítačov a počítačových systémov. V roku 2002 prišla spoločnosť s pokročilým zariadením – so superpočítačom DeepComp 1800 –, ktoré bolo v Číne prvým najrýchlejším počítačom pre civilný trh. Okrem toho bol na 43. mieste v rebríčku 500 najrýchlejších počítačov na svete.

Aj smartfóny a servery


V roku 2014 predala spoločnosť Google Lenovu svoj System x a Motorola Mobility. Týmto významným taktickým krokom sa stalo treťou najväčšou svetovou spoločnosťou aj v oblasti smartfónov a serverov. Dohoda medzi Lenovom a Googlom zahŕňala rady smartfónov Moto X, Moto G, Droid Turbo a plán budúceho produktu Motorola Mobility. V tom istom období Lenovo odkúpilo patenty na mobilné technológie 3G a LTE od spoločnosti NEC.

Lenovo Thinkpad

Aké je Lenovo dnes?


Pokrok a úspech so sebou prináša zodpovednosť. Lenovo vyvíja aktivity, ktoré myslia na budúcnosť planéty. Technológia výroby sa zameriava na zníženie skleníkového efektu a využíva maximum recyklovaných plastov.

Značka spoľahlivosti a dostupnosti inteligentných technológií pre všetkých pravidelne prichádza aj s „drobnosťami“ navyše. Príkladom je služba Lenovo CO2 Offset Service. Prostredníctvom nej si spotrebiteľ môže vybrať technológiu, ktorá najviac korešponduje s jeho environmentálnymi cieľmi. Ide o výpočet predpokladaných emisií uhlíka konkrétneho zariadenia v rámci jeho životného cyklu od predaja až po samotnú recykláciu. Spoločnosť spolupracuje s environmentálnymi partnermi, ktorí sa podieľajú na kompenzácii vplyvov CO2 na životné prostredie. Prostredníctvom sériového čísla počítača má každý zákazník možnosť prispieť k zelenšej budúcnosti.

Ach, home office!


Práca z domu, teda home office, po novom nazývaná aj hybridný pracovný model, sa stala bežnou pracovnou realitou mnohých z nás. To, že zamestnanci veľkých spoločností už prácu z domu pokladajú za samozrejmý bonus, potvrdzuje aj štúdia spoločnosti Lenovo. Až 88 percent ľudí v korporátoch si podľa nej nedokáže predstaviť, že by prijali pracovnú ponuku bez možnosti home officeu. Často si však neuvedomujeme, že aj v tomto pracovnom prostredí číhajú riziká.

Tým najvýznamnejším sú hrozby z oblasti kybernetickej bezpečnosti. Ako bezpečne nastaviť vzdialené pracovné prostredie a eliminovať všetky prípadné riziká? Na tento účel sa Lenovo rozhodlo spojiť s najdôveryhodnejšími poskytovateľmi zabezpečovacích systémov, aby vytvorili bezpečnostnú platformu ThinkShield. ThinkShield chráni pred rizikami hackerských útokov, obsahuje výkonný softvér a služby, ktoré chránia pred stratou dát.

Zvládne viac, ako ste zvyknutí


Ruku na srdce, koľkým z vás sa už podarilo rozliať horúcu kávu na klávesnicu alebo nedopatrením či zlou manipuláciou poškodiť vrchný kryt zariadenia? Lenovo chce, aby ste si jeho notebooky a tablety automaticky spájali s odolnosťou. S myšlienkou, že tieto zariadenia zvládnu všetko a znesú všetko.

Možno poznáte reklamný spot, ktorým Lenovo v roku 2007 bavilo svet. Babička v ňom notebook z radu ThinkPad stihla použiť ako dosku na krájanie zeleniny, podložku na naklepanie mäsa, následne ho starostlivo vyumývala pod tečúcou vodou a potom použila ako zapekací a servírovací plech na pizzu. A keď zhrozený vnuk našiel a otvoril svoj notebook, displej sa rozsvietil, akoby nič... Presne takto sa vidí Lenovo a jeho svetoznámy rad zariadení ThinkPad.

O rade notebookov ThinkPad si môžete prečítať viac v našom ďalšom článku.

Odhodlanosť a zlepšovanie kvality

Lenovo prijíma nové výzvy a uberá sa k svojmu cieľu – byť celosvetovo uznávanou a dôveryhodnou značkou, ktorá prináša pokrok a zlepšenia najmä v oblasti technológií pre širokú verejnosť aj korporátne spoločnosti. Jeho produkty musia prežiť mnohé záťažové testy. Na špecializovaných pracoviskách sa testuje odolnosť voči tlaku, tekutinám, nízkej a vysokej teplote, pádom z výšky či otrasom. Pred uvedením na trh musí každý produkt absolvovať presne 29 skúšok. Výsledkom má byť funkčný ekosystém zariadení, služieb, aplikácií a obsahu, ktorý dovoľuje ľuďom byť online kdekoľvek a za akýchkoľvek podmienok.

Kategórie
Odporúčané články
Štítky