Lenovo ThinkPad T460: podarený kúsok poctivého hardvéru

Napísal: Péter, furbify 07. 06. 2023 10:34

Nie príliš malý, nie príliš veľký, dostatočný výkon a niekoľko zaujímavých funkcií, ktoré sa pri notebookoch v tejto cenovej kategórii často nevidia. Takýto je v skratke notebook Lenovo ThinkPad T460. Ale povieme vám o ňom aj viac!

Je to notebook, ktorý môže zaujať široké spektrum používateľov – či ste študent, pracujete v kancelárii, veľa cestujete, alebo len hľadáte notebook na všeobecné používanie do domácnosti, tak tento stojí za zváženie. Bohato postačí aj starším žiakom pri každodennej príprave do školy. A keď ho práve nepotrebujú, odložiť sa dá aj do neveľkej zásuvky písacieho stola či komody v detskej izbe.

lenovo thinkpad t460

Spoľahlivo, hoci s menšími nárokmi

Začnime tentokrát z vnútornej časti počítača – pozrime sa na jeho komponenty. Za všetkými operáciami, ktoré od notebooku budete vyžadovať, stojí v tomto prípade procesor Intel Core i5-6300U. Je to dvojjadrový procesor s nízkou spotrebou. Jeho výkon postačuje na menej náročné úkony – internet, sociálne siete, textové editory. Nejedná sa tu o profesionálny procesor, nedajte sa pomýliť nálepkou i5 Pro. Notebook síce zvládne aj jednoduchšiu prácu vo photoshope, či v programoch na editáciu videa, ak ale hľadáte zariadenie primárne na tento účel, hľadajte procesor s vyšším počtom jadier.

lenovo thinkpad t460

Súčasťou procesoru je integrovaná grafická karta Intel HD 520, o ktorej platí to isté čo o procesore: na bežné používanie je viac než dostatočná, ak však chcete hrať nové hry alebo pracovať v graficky náročných programoch, tak HD 520 nie je pre vás.

Operačná pamäť – iná káva

Veľkou prednosťou testovaného modelu je operačná pamäť s kapacitou 16 GB, ktorá by dnes mala byť považovaná za štandard. Je to čosi ako ideálny veľkorysý základ pre každého, aj pre menej náročného užívateľa. Prečo? Ak by ste mali len 8 GB operačnej pamäte, už samotný Windows s niekoľkými aplikáciami spustenými na pozadí „zhltne“ na svoj chod pokojne aj 5 GB a zvyšné tri môžu byť pre pohodlné používanie čoskoro málo.

Vedeli ste?

Veľkým žrútom operačnej pamäte je internetový prehliadač, ktorý používa aj pri bežnej práci na PC snáď úplne každý. Stačí mať otvorených niekoľko kariet a ľahko sa môže stať, že len prehliadač spotrebuje 1 až 2 GB operačnej pamäte.

Preto sa oplatí mať väčšiu kapacitu operačnej pamäte. Ak by niekomu 16 GB nestačilo, notebook Lenovo ThinkPad T460 podporuje až 32 GB operačnej, tzv. RAM pamäte. Stačí ju rozšíriť. Spolu s pamäťou stojí za spomenutie aj úložisko. Už štandardne ho zabezpečuje rýchly SSD disk s kapacitou 240 GB, no je taktiež ďalej rozšíriteľné. Windows a celé prostredie počítača je vďaka nemu svižné a plynulé.

lenovo thinkpad t460

Možno aj jeden z najlepších displejov

Obrazovka je v prípade Lenova ThinkPad T460 samostatnou kapitolou. Trúfnime si povedať, že v danej cenovej kategórii sa jedná o jeden z najlepších displejov, aké nájdete.

Obrazovka má uhlopriečku 14,1 palca – ideálny kompromis medzi dobrou mobilitou a pohodlným používaním. Rozlíšenie je FullHD (1920x1080), čo pri danej uhlopriečke zabezpečuje ostrý obraz a pixely voľným okom nezbadáte.

Zaujímate sa aj pri kúpe repasovného notebooku o komfort zvyšujúce funkcie a vychytávky? Jednu z nich ukrýva obrazovka tohto netebooku. Je totiž dotyková. Áno, dotykovú obrazovku má dnes množstvo notebookov, avšak táto je špeciálna ešte čímsi: výrobca ju skombinoval s matným povrchom. Takáto súhra sa nevidí príliš často. Užívateľ ňou dostáva bonus navyše, pretože displej nebude mať ihneď ani takmer permanentne zapackaný od prstov, ako je to bežné pri lesklých povrchoch displejov. Využívanie dotykového displeja pri práci je veľmi pohodlné a je skvelým doplnkom ku klasickej myši.

Batéria s možnosťou dvojčaťa

Výdrž batérie testovaného kusu sa pohybovala okolo 4 hodín. Možno je to málo, obzvlášť ak s notebookom cestujete a nemáte vždy prístup k zásuvke. Ak je to aj váš prípad, pri tomto kúsku z dielne Lenovo existuje riešenie: notebook má slot na ďalšiu batériu. Ak si dokúpite druhú, dostanete sa na výdrž okolo osem hodín, čo by už malo stačiť i ozaj náročným užívateľom.

lenovo thinkpad t460

Stav aj konštrukcia milo prekvapili

Pri kúpe repasovaného zariadenia ľudia často váhajú – ísť do toho alebo radšej nie? Ako bude „nový“ počítač v skutočnosti vyzerať? Nami testovaný notebook bol z kategórie „Bronze“. Je to kategória najviac opotrebovaných zariadení. Skutočný stav notebooku však opäť milo prekvapil.

Notebook ako taký mal mierne poškodenie, no na spodnej strane, ktorú takmer nikdy nevidíte. Konkrétne išlo o vylomený plast. Na prvý pohľad možno odhadnúť, že ho spôsobilo neopatrné vybranie z docku. Známky používania nesie aj displej. Viditeľné sú výlučne proti priamemu svetlu a ak si pridáte jas, úplne zmiznú. Celkovo pôsobí notebook zachovalo – rozhodne nevyzerá byť poškodený, a nemusíte sa báť, že by na pracovnom stretnutí nebol dostatočne reprezentatívny.

Vo výbornom stave je aj klávesnica. Je presne taká, akú poznáte s iných ThinkPad zariadení – kvalitná, s príjemnou a konzistentnou odozvou. Nemá nijaké vyšúchané klávesy, aj podsvietenie je konzistentné a pomáha veľmi dobrému celkovému dojmu z používania zariadenia.

lenovo thinkpad t460

Vytknúť sa jej dá snáď iba prehodená pozícia kláves Fn a Ctrl – tam, kde by ste očakávali kláves Ctrl, sa nachádza kláves Fn. Ich správanie sa však dá v systéme vymeniť, nemusíte si zvykať na nové rozloženie. Nie veľmi vydarený je iba touchpad. Pri núdzovom použití stačí, na bežné každodenné používanie bude lepšie pripojiť si bezdrôtovú myš, alebo aktívne využívať výbornú dotykovú obrazovku.

Lenovo ThinkPad T460 je podarený kúsok hardvéru. Jeho klady prevažujú nad nevýhodami. Jeho vlastnosti z neho robia zaujímavú voľbu pre študentov či starších žiakov základných škôl, ale i zamestnancov v kanceláriách, ktorí si ho ráno položia na pracovný stôl a večer pohodlne odnesú domov, alebo zoberú so sebou na pracovné i voľnočasové cesty.

Autor recenzie Matej Paulík patrí ku generácii, ktorá vyrástla s počítačovými a smart technológiami. Zaujíma sa o ne vo všetkých formách – od áut cez mobily, počítače a hodinky až po e-biky. Baví ho sledovať vývojové trendy a komfort, ktorý moderné vymoženosti užívateľom prinášajú.

Kategórie
Odporúčané články
Štítky